Rosnące wydatki prowadzenia działalności gospodarczej skłaniają wszystkich przedsiębiorców, małych i dużych, do szukania oszczędności typu poczta elektroniczna. Niemniej jednak nie jest to proste, bo szablonowe cięcie kosztów przez redukcję etatów niewiele pomaga - jednostka gospodarcza niejednokrotnie traci właściwych pracobiorców, przez co oszczędzając na wypłatach, zmniejsza także swoje przychody. Kolosalną część kosztów stanowią koszty najmu oraz utrzymania lokali, przede wszystkim w wypadku detalicznej aktywności handlowej, czyli najzwyczajniej w świecie sklepu. Nowiną jest witryna poczta w chmurze. Towar pożąda miejsca. Opcją dla stereotypowego sklepu może okazać się e-sklep oraz coraz więcej firm korzysta z takich rozwiązań. E-handel czy, mówiąc ogólniej, e-biznes już od dawna zagrzał miejsce nie tylko w kraju, lecz w głównej mierze na całym świecie, w państwach wysoko uprzemysłowionych. Mimo początkowych obiekcji i lęków o zapewnienie sobie potencjalnych klientów przez sieć z pominięciem bezpośredniego kontaktu, co dla co niektórych jest podstawą udanego handlu, jak biuro w chmurze, często okazuje się, że w ten sposób wolno jednakże dotrzeć do wielu nowych rynków zbytu.
Gdy w grę wchodzi pozycjonowanie sklepów internetowych jeszcze bardziej ważną, niż zazwyczaj rolę odgrywa poprawna optymalizacja. A więc jeśli sklep internetowy będzie porządnie zoptymalizowany, będziemy mogli uzyskać ruch z tzw. długiego ogona. A więc jeżeli posiadamy sklep z wyłącznie pozycjami książkowymi o medycynie, to wysoce prawdopodobne, iż każdego dnia będzie do sklepu zachodziło wielu ludzi, którzy w wyszukiwarce internetowej wpisali przykładowo najnowsza książka dotycząca odchudzania, itp. Choć to oczywiście jeszcze nie wszystko - nie jest powiedziane, że reklamowanie sklepu internetowego to łatwizna.
Dla tych właścicieli serwisów internetowych, którzy przeglądając statystyki własnego serwisu, najzwyczajniej w świecie nie są za bardzo zadowoleni z oglądalności, na pewno należy polecić pozycjonowanie w google. A dlaczego akurat Google? W końcu Google to w naszym kraju najpopularniejsze miejsce służące do szukania stron. Czyli jeśli jakiś internauta szuka interesujących wiadomości o atrakcjach w południowych Włoszech, zapewne skorzysta z Google. Co to znaczy dla zwykłego webmastera? Z pewnością to, że jeśli witryna przez niego posiadana nie będzie zbyt wysoko w wynikach owej wyszukiwarki, można zapomnieć o dużej oglądalności.
Coraz to więcej firm dba o to, żeby ich aktywność pozostała wypromowana w internecie. Wydaje się to być proste zadanie, jednak rzeczywistość jest całkiem inna. Musimy liczyć się z tym, że konkurencja panująca na rynku internetowym jest bardzo gigantyczna. Jeszcze parę lat temu mogliśmy powiadać o tym, że pojawianie się na początkowych wynikach w wyszukiwarkach to nic zawiłego. Pomoże katalog polskich firm. Teraz jednakże wszystko się zmieniło. Katalogowanie, innymi słowy najskuteczniejsza metoda pozycjonowania to perfekcyjne rozstrzygnięcie na zaistnienie w sieci. wyróżnić możemy kilka typów katalogowania. Mianowicie katalogowanie do katalogów płatnych, i do katalogów darmowych - zapraszamy na moderowany katalog stron. Sprawą oczywistą jest to, że najlepsze katalogowanie jakie występuje w Internecie to katalogowanie płatne - sprawdź sklep z bielizną. To ono umożliwia nam osiągnięcie zamyślonych wyników. Efektywność tego sposobu katalogowania jest znacznie pokaźniejsze niż w wypadku katalogów bezpłatnych. W wypadku katalogowania do katalogów bezpłatnych nie powinniśmy obawiać się tego, ze wynajdziemy się w kiepskich katalogach. Tak nie będzie, owszem jest to mniej skuteczniejsze rozwiązanie, jednakże nie świadczy, że denne.